torsdag 7 januari 2010

Mail problem och Postens slarv

Vet inte ens var jag ska börja på det här blogg inlägget... känner mig super ledsen , arg och sylusten är helt borta.
Jag vill inget annat än få allt till att bli bra för alla, men ibland så ligger det faktiskt inte i mina händer.

Innan jul så skickade jag iväg flera paket nu efter jul har jag fått reda på att 7st av dessa!! inte har nått sina mottagare. Jag har varit i kontakt med posten och då jag skickat dom som A-klass brev och inte REK så kan de tyvärr inget göra mer än säga att de antagligen kommer till sin rätta innom kort. Då de haft fullt upp på posten och det är fler än jag som har fått paket som försvunnit.
Mitt i allt detta krångel + all julstress så har naturligtvis min vanliga mail krånglat som bara den. Mina mail har av någon konstig anledning börjat hamna i skräpmailen?! Har kollat igenom alla inställningar men jag kan tyvärr inte hitta vad som är fel. Om det är någon som läser bloggen som vet VARFÖR gmail helt plötsligt börjat strula får de gärna höra av sig om de har någon lösning....fast det är klart då kanske jag inte får det mailet heller *suck*

Har suttit hela dagen och funderat på hur jag ska göra med allt, sylusten är helt och hållet bortblåst, jag har kollat olika fraktföretag vad de kan erbjuda istället för posten då jag inte känner mig säker med deras frakt. Men då blir frakten svin dyr vilket känns helt fel med. Frakten ska ju inte kosta mer än sakerna jag gör.
Men jag känner mig super ledsen över att sakerna jag gjort inte kommit till de barn som väntat på sina julklappar, jag har hållit på med tradera ett bra tag och har som tur är aldrig haft detta problem innan, men där har jag skrivit att jag inte står för postens slarv. Men ändå känner jag mig enormt skyldig till att vissa barn inte fått sina saker.Känner mig som Grinchen (för er som sett filmen) Funderar på att göra så att jag syr upp sakerna ännu en gång och skickar en gång till, och skulle sen sakerna komma tillrätta så får dessa personerna som varit drabbade dubbletter av deras saker. Bara att den här gången skicka det med REK så sakerna går att spåra hela vägen.


Jag har skapat en tillfällig mail där jag vill att ni som INTE fått era paket mailar mig med:
Namn
Adress
Email
Telenummer
Märkning som ni skrev i eran överföring

Maila detta till: amdadesign2(snabel a)gmail.com

14 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag har haft samma problem med posten då grejor har försvunnit nu på slutet, men vissa grejor har hittat till sina ny ägare men långt efter vad som var tänkt! Skit trist är det i allafall!!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Tycker det är så jäkla tråkigt att posten kan slarva så som dom gör och sen bara skylla på oss som skickar i princip för att vi inte vill betala dom hutlösa priser posten tar för att skicka paket....Nej, någon ordning från postens håll behövs omedelbart...
Lycka till med allt. Hoppas det ordnar sig=)
Kram Cecilia

ida sa...

det med mailen läste jag i tidningen häromdagen. blev klad nu vid årsskiftet. var en man som fått alla sina mail i skräppost så de sorterades bort o han vänta på svar på jobb osv. vet dock inte hur han gjort. tror han kontaktade dem som är ansvariga för mail grejen.

Lisa sa...

Ååå så tråkigt!! Tycker verkligen synd om dig, men det är inte ditt fel! Hoppas du kan lösa det! Ps. mamma har också haft problem med gmail, men det hjälper ju inte.

Hello sa...

Nä, fy vad trist!

Men man råder inte över allt. Det är dock väldigt klurigt det där med vem som ska stå för risken...!

När jag ordnade sambeställning av storlekslappar för ett tag sen var det ett kuvert som kom bort. Vi väntade lite först och jag hade tänkt skicka henne några av mina storlekslappar om de inte kom tillrätta, men det gjorde de! Fast det tog nog 6 v eller så. Det visade sig att det hade varit inbrott i postlådan jag lagt dem i...

LillaBarn sa...

Usch vad tråkigt. Jag har aldrig haft några problem med posten här tack och lov, men saker från Sverige har kommit på avvägar eller tagit flera vackor innan det dykt upp. Dock vet jag ju inte om det är den Svenska eller Australienska posten som har strulat... Men jag har sålt runt 500 varor på eBay här, och ingen har kommit bort. Köpt ungefär lika många, och alla har kommit fram. Så måste nog säga att posten funkar bra här. Men om du har problem med posten, tycker jag att du kan erbjuda vanlig och rekommederat så kan kunden välja själv. Och då behöver du inte känna dig skyldig om det kommer bort för de har då valt fraktalternativet själva!!! Hoppas de kommer till rätta nu efter jul när det har lugnat ner sig lite!

Frida sa...

Ha inte dåligt samvete... det är inte ditt fel att posten strular... och tappa inte sylusten för jag har sett massor av grejer som jag vill beställa av dig. :-) Hur var det med det får man beställa nu? jag tycker att du är hur duktig som helst - jag önskar att jag var lika kreativ.
Jag tycker att LillaBarn hade ett superförlag - låt den sm beställer välja mellan REK och vanligt brev.

Kramkram

Mirrezz sa...

Har haft samma problem som dig,jag skickar nu med schenker-de har bra priser,specielt om man skickar genom tradera.
Jag vet inte om du har företag,men har du det är du enligt lag skyldig att se till att köparna får sina saker (oavsett hur de är skickade),samma lag gäller ej för privatpersoner.

Anonym sa...

Tråkigt!
men tycker att du o dina köpare kan göra upp om att de betalar kanske halva priset för vad sakerna skulle kosta o då skickar du nytt till dem med REK, o får de då sitt första paket då har de fått 2 till priset av 1,5 o kanske kan ge bort de andre eller så

annars måste du göra om 7 paket o du får inga pengar för det o köparna kanske får 2 st var, inte så rättvist då det är postens slarv o inte ditt.

lycka till

Mimmi sa...

Tack för din kommentar!

Synd att du har så mycket strul, allt skall bara fungera är min mening ;-)

Själv väntar jag på mina trådrullar från Threadheart som ännu inte dykt upp ännu (beställde 13/12). Har nu fått ett nummer ifrån dem och funderar på var någonstans jag skall efterlysa paketet.

Marie Frost sa...

Usch vad trist!

á Yeliqa sa...

Fy så tråkigt...:( Jag tycker inte alls att du ska ha dåligt samvete över detta. Ligg lite lågt ett tag så kanske det löser sig med posten. Kan tänka mig att så här i juletider kan någon säck hamna på avsides och sen hittas igen när trycket har lagt sig.

vouffen sa...

Jag råkade ut för att ett paket kom bort i höstas. Trodde vi... efter typ 3 veckor dök det upp hos mottagaren, så kanske att det kan vara försenat bara, nu i juletider + att det varit så obarmhärtigt kallt... Håller tummarna!!!

Anonym sa...

Fick mina kläder, muddbyxorna med namn på rumpan, bl.a, dagarna före jul. Tappa inte lusten, kläderna e superfina. du är superduktig! Gör som tidigare skrivit - låt kunden välja fraktalternativ! Då är ditt samvete rent! Kläderna kommer tillrätta, så småningom!