tisdag 20 oktober 2009

Klänningar

När jag var yngre hade en familj en STOR roll i mitt liv, då menar jag inte min vanliga familj utan min "extra" familj som fanns där under större delen av min uppväxt.
Den här tokiga familjen har haft med mig ut i de svenska svamp skogarna och vi har tryckt in oss allihop i husvagn på sommaren, vi byggde kojor som vi sov i på sommarnatten samtidigt som vi blev uppätna av mygg. Ja vi har då hittat på massor av tokigheter ihop och de betyder massor för mig.
Nu håller den här familjen på att utökas vilket jag tycker är super kul, jag har blivit "fostermoster" till en söt liten tjej som nästan alltid har ett stort leende, mer om den busen kan man läsa här Sandras blogg De var och hälsade på mig för ett tag sen och då blev det beställningar på klänningar en till lilla M och en till min "fostermors" jobbar vänninas barnbarn =)
På lilla M´s klänning ser vi söta små lime färgade flodhästar pyntat med rosa knappar och rosa satinrosett. Den här är sydd i strl 74

Som ni ser så hjälper mina söta medhjälpare att visa upp klänningen och det nya tyget som har kommit hem till oss. Djungel tyget kommer snart finnas med bland alla andra trikå tygerna i listan.
Den andra klänningen är sydd i Mairos elefanter och har fått texten: Tycker du jag är söt? Då skulle du se min FARMOR broderat på livdelen. Den är sydd i strl 68
Tyvärr syns det inte hur söt den är då den är mycket finare på, men en så liten modell har jag ingen här hemma så jag får hoppas på liv bilder från mottagaren istället.

Sen tänkte jag tipsa er bloggläsare om en tävling som pågår hos min återförsäljare TINY COOL passa på att vinna ett fint täcke från SYGRYN

4 kommentarer:

LillaBarn sa...

Vilka söta klänningar... Flodhästklänningen med det rosa till, var jättefin.

annas Perssonliga sa...

Hej!
Är allt är bra med er idag!? Kollade in alla fina mössor, klänningar, sångpåsar m.m igår. Jag skulle vilja beställa en mössa till Siri och en sångpåse till Ellie... Undrar lite om priser och färger... Jag har länkat till dej på min blogg. Hoppas du tycker det är ok med lite extra reklam.

Ha en bra dag!
Kram Anna

Tezzan sa...

Hr du någon prislista man kan skicka på för eventuell beställning?

annas perssonliga sa...

Jag skickade ett mail till dej...har du fått det? Annars är min mail annakarlsson@spray.se

Ha det gott :)