måndag 15 december 2008

Handdukar och tyger

En vän till mig ska flytta...när hon berättade för mig att hon hade slängt härliga retrotyger så sprang vi upp på hennes vind för att leta rätt på de tyger som fanns kvar :D
Detta var vad vi hittade 1 helt påslakan set med John Blund i brunt fortfarande super fin brun nyans på det...sen hittade vi ett påslakan i gult med mumin även det fortfarande snyggt gult :)
Dessa fick jag av min vän och som tack ska jag sy en hundtröja åt hennes mammas hund.


Sen har jag broderat lite handdukar till svärmor :) De har fiskar i badrummet så jag tyckte dessa passade bra...alla fiskarna ser olika ut och har olika färgkombinationer men de är ändå lika så man ser att de hör ihop. Svärmor fick handdukarna och hennes löpare i går och hon var riktigt nöjd.






4 kommentarer:

Katarina sa...

Åååh vilket vindsfynd!!! Jag gillar verkligen mumintyget - har tyvärr bara ett litet örngott kvar från min egen barndom, men det vårdas ömt och används av sonen :-)

Anonym sa...

Fina fiskar!
Jag har också mumintyget, men beige bakgrund. Dock var det bara ena sidan på ett litet påslakan, och nu har det blivit örngott och snuttekuddar i stället.

Skaparmani sa...

Dom är superfina, vet att dom betalar bra för denhär sortens tyger på Tradera.
Önskar jag hade sånna kompisar.....

Kul att få se vad det blir av dom!

Anonym sa...

Åh sådant örngott med John Blund har jag med!! *ler* Helt underbart!!