tisdag 19 augusti 2008

Velour

Håller på att ta fram en omlott hoodie modell som jag är nöjd med så just nu så får lilla A en hel del långärmade tröjor tills jag har fått modellen som jag vill ha den :) Den här tröjan är sydd i velour från Andersson & Hjalmarsson den ser mycket mörkare ut på bild än vad den är igentligen...den randiga velouren är ekkologisk velour som är ofärgad det är bomullens egen färg som de har använt när de gjort ränderna. Den blir lite mörkare efter tvätt.
Gubben min här hemma kallar lilla A pepparkakan när hon har detta på sig det kanske kan ge en bättre uppfattning om den rätta färgen. :D
Hon har även fått 2 par rosa velour muddbyxor...varför 2 exakt likadana?!?!
Jo för att hennes mamma var trött på kvällen och råkade klippa ut 2 vänster ben som hon satt mudd på redan...det var bara att klippa ut 2 högerben med likadan mudd så nu har hon 2 par super dunder rosa byxor :D Mudden är ifrån Gittes och velouren är från Andersson & Hjalmarsson. Lilla A verkar iaf vara precis som mamma när det gäller velour haha hon sitter och klappar sina byxor när hon har dom på och är hon med i syrummet ja då myser hon med velour spillbitarna.



2 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vilken mysig velourdress. Måste kanske lägga in en beställning på velour hos dig sen;-)

Helena sa...

Jättefina kläder! Jag måste försöka komma iväg till Ulricehamn!