torsdag 21 augusti 2008

Omlott hoodie och mössa

Ja då jag inte riktigt är nöjd med mitt omlott hoddie mönster så blir det en hel del prototyper sydda...känns ju liksom lite onödigt att sy nått som inte kommer användas så här har jag sytt i en gammal ljusrosa fleecefilt gjorde lite applikationer på för att bla dölja ena tryckknappen. Testade även att sätta de nya namnlapparna i sömmen på en av applikationerna. Funkade ju faktiskt rätt bra.
Är fortfarande inte nöjd med mönstret då ärmarna känns för smala för att få plats med en långärmad tröja under...ja ja det löser jag till nästa tröja haha
Testade oxå ett av de nya alfabeten jag hade fått hem till symaskinen Blev en vändbar mössa till lilla A i svart och shock rosa velour. Svart med rosa A på ena sidan och rosa med svart A på andra...det var lite speciellt att göra applikationen i velour men nu har jag kommit på knepen för att få det snyggt. Det kommer ni se i nästa blogg inlägg när jag bloggar om Storebror C velour byxor....En bild på mössan...
Och en live bild så klart


11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara saker. Gillar applikationerna. Har du ritat ut stjärnorna själv?

GOBLIgobli sa...

Supersöta stjärnor! Håller precis på att göra stjärnor själv, maskinen står och hackar för fullt.
Hmm, en liknande mössa har jag sett nånstans förr... ;-)

GOBLIgobli sa...

En ytterst bra fråga om velouren, jag vet faktiskt inte då det var första gången jag gjorde så. Däremot skulle jag nog inte ta det i midjan utan någon förstärkningsresår i, men å andra sidan föredrar jag att göra resårmidjor istället.

Anonym sa...

Åhhh vad fin den rosa hoodien m stjärnor var, verkligen jättefin!

Anonym sa...

du kan ju ta o sy en sån tröja åt b fast i svart o med stjärnor för den va jättefin om du vill:P

LinSar sa...

Kanon snygg jacka.Va söt den blev.Mössan med såklart.

AMDAdesign sa...

Tack för kommentarerna...då kanske jag inte ska ändra så mycket på mönstret ändå =)

NoOne sa...

Waoo,såå snyggt!
Säljer du oxå??

Anonym sa...

Vilken talang du har! Gillar den rosa omlott tröjan! Skulle sitta fint på mina barn ;) kram

Anonym sa...

Jasså, du säljer också? :D Hur mycket skulle det kosta att beställa en sån där rosa omlott tröja? Ska fundera på saken. Mycket vackra kläder!
Kram :)

AMDAdesign sa...

Tack ännu en gång för allt snällt ni skriver...tänk att några ord kan värma så =)