fredag 8 maj 2009

Blixtrar och dunder

Oj oj vad det har åskat och blixtrat ute idag.. vad hände med den härliga värmen?? Fast det är klart växterna behöver ju lite vatten så jag passade på att skörda 8kg rabarber ifrån rabarberdjungeln ute i huset...efter att de 8 kg var bort plockade så syntes det inte ens att jag varit där och skövlat...det blir nog många liter saft detta året.
Fast nu var detta ju en syblogg och inte en rabarber blogg :) Tänkte jag skulle visa kort på födelsedags presenten som Lilla E fick när hon fyllde år...fast hon börjar ju bli stor nu den lilla busfian.
Lilla E är mina barns kusin och hon fyllde som sagt 2år nu i veckan hon fick 2st tunikor/klännigar en i härliga sommar färger rosa/turkos/gul och vit randigt med en söt uggle applikation.
Den andra är en i svart/vit randig med en väldigt bestämd Tingeling på...detta broderi är valt speciellt till lilla E då hon är en liten Prinsessa med ett riktigt temperament ;)
De är båda sydda i strl 92 i trikå från Andersson & Hjalmarsson 


3 kommentarer:

TIA sa...

Så fine klær ! Likte formen kjempegodt !

LillaBarn sa...

Jättesöta... Vilken gullig liten modell...

florin design sa...

Rabarber, mums!!!! Å redan... Nu inser jag verkligen att jag bor i norr.... Vi har inte ens gröna gräsmattor och tjälen är fortfarande kvar i marken, på vissa ställen finsn även resterna från stora snöhögar. Rabarber är sommar för mig!!!!