fredag 24 april 2009

sommar sommar sommar

Oj vad kul att så många vill vara med och fira födelsedagen på bloggen =D Drar vinnaren på kvällen den 2 maj så de som vill vara med och tävla om ett hemligt paket i från AMDA design har fortfarande chansen att vara med.
Har sytt 2st klänningar/tunikor till lilla A, den ena i de gula elefanterna och den andra i gult mumin tyg som är ett retro påslakan från början de är sydda i strl 80 men de går ju att använda längre då de funkar som tunika med mönstret är mitt eget vilket jag är nöjd med för det går snabbt att sy och resultatet blir verkligen som jag vill.


I morgon ska jag och stora I gå och hälsa på alla sy och stick tokiga på dreamknit i idrottshuset i Jönköping. Hade ju tänkt att jag skulle ha ett bord med men jag var inte tillräckligt snabb för när jag skulle boka var alla borden bokade. Hoppas verkligen att det blir mer sånna här saker i stan för det behövs...tänk om man hade kunnat boka hela elmia mässan för att ha en symässa det hade ju varit riktigt häftigt...vem vet det kanske kommer ;)


7 kommentarer:

Strömming sa...

Söta! Gillar modellen och gult är härligt!

Palven sa...

Supersöta =)

Botilda sa...

Toppenfina - speciellt Mumintunikan!

Berätta om dream-knit sen. Det lät så roligt!

florin design sa...

Jättesöta tunikor!!!

LillaBarn sa...

Nu har jag kollat igenom din blogg, vad mycket fint du syr. Till julen kanske man kan få köpa en sån där julbonad med tomtarna på. Det är en sån där som jag bara måste ha, påminner om min barndom. Hur mycket kostar en liten julduk med dessa tomtar på, om du nu kan göra en till??? Lägger till dig i min lista, så jag kan kolla på tomtarna när jag får hemlängtan!!!

Efwa - Medea sa...

Var den någon mässa i jönköping i helgen. Har inte läst om den innan men det såg ut på sysidan som om den blev inställd.
Bor du också i Jönköping? Vi kanske ska ordna en sy o stickmässa i Jkpg någon gång!
/Efwa

SiriR sa...

For noen søte kjoler! Veldig fine stoff.