fredag 28 november 2008

Färgat tyg

Är ju ett gäng av alla sybloggare som har färgat tyg nu har haft tanken att göra det ett bra tag oxå men det har liksom inte blivit av. Men nu har jag färgat tyg...tror inte det är nån som gjort dessa färg kombinationerna än.
Först ut är rosa botten med bruna ugglor. Super svårt att få rätt nyans på korten det är mörkare rosa irl.
Sen färgade jag grönbotten med kobolt blå ugglor och svarta dödskallar. Den färgen som det är på bilden med dödskallar stämmer överens med verkligheten bäst.
Är riktigt nöjd...synd bara att jag inte hade mer bruna ugglor hemma :(

Har använt mig av Nitors färg Rosa och Kaktus.
Var noga med vägningen av tyget innan och fast jag hade i mer tyg än 400g så blev färgen rejält mörkare än vad bilden på paketet visade. Men jag gillar färger så jag klagar inte.


6 kommentarer:

LinSar sa...

Va fina tygerna blev.Jag är väl då kvar sist att inte ha färgat än när du nu gjort det:):)

Helena sa...

Det rosa blev jättesnyggt!

Hello sa...

De blå ugglorna blev ju jättehäftiga! Nästan självlysande!

LinSar: Jag har inte heller färgat ännu ;)

Zoffix sa...

Blev ju supersnyggt :-)
Speciellt de rosa ugglorna tycker jag

Bumblebee sa...

Vad fina de rosa ugglorna blev! Är det oekj att apa efter om jag vågar? Jag har ju haft problem med att mina färgade ugglor blivit stela men jag kanske skulle prova ett annat märke på färg. Har använt herdins förut.

Bumblebee sa...

Ugglorna vägde 200 gram bara. Så jag slängde med en halv meter rundstickad tunn trikå också. Den kanske vägde 100-150 gram. Den blev dessvärre flammig så det var nog inte ren bomull.