måndag 25 augusti 2008

Svart / Lime


Då svägerskan fick syn på min prototyp tröja till lilla A ville hon ju ha en sån till kusin B hon beställde en i svart fleece med vita stjärnor muddfärg fick jag bestämma. Då jag vet att lille B passar så bra i grönt blev det lime färgad mudd och limefärgade kanter på stjärnorna.
När tröjan var klar beställde hon ett par byxor till med...här fick jag fria händer :) Blev ett par muddbyxor i joggingtyg och en stjärna längst ner på benet och limefärgade muddar så klart.

Är riktigt kul att sy saker till kusin B han är 2 veckor äldre än lilla A och väldigt pojkig i utseendet...vilket gör att det är kul att göra en "kill" o en "tjej" variant på kläderna. Är ju inte så jätte glad i det här med tjej färger och killfärger men ibland är det rätt kul faktiskt.

Ska se om jag inte kan fixa en live bild på lille B oxå sen när han har kläderna på. :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

riktigt fint ju:)

LinSar sa...

Tjusigt.Det är så fint det här setet du gör.Han kommer bli jätte snygg

Lallis/Helene sa...

Vilket fint set! Första gången jag titar på din blogg, mycket fint du har sytt!

Anonym sa...

Syr du åt vem som helst :P ?

Anonym sa...

okej, jo .. tycker det här settet är jätte fint. Skulle vilja ha ett eget sett till min lilla kille. Kanske itne exakt i dom färgerna lr så men en tröja och en byxa med något fint tyg och du har alltid såna fina fäger/tyger. Så skulle vara intressant å veta vad du tar i pris för ett kit med tröja/byxa för en kille i storlek 74-80 :)

Y sa...

jättesnyggt!!

missyngve sa...

Snyggt:)

Therese sa...

Åhh älskar! Snyggt, ett sånt här set måste jag bara ha till min lille skrutt! Återkommer med beställning om du känner för det :)