onsdag 16 juli 2008

Nu är jag tillbaka :D

Ja vi blev ju som sagt av med vårat internet då åskan hade lust att slå ner just mellan vårat hus och stationen :(
1 vecka tog det för reperations gubbarna att hitta var felet var....snacka om att man hade internet abstinens.
Passade på att ta lite mini semester med familjen då jag inte hade något internet så kunde jag mer eller mindre inte heller ta emot några beställningar.
Under vår lilla semester åkte vi till Hästveda marknad som är en av få marknader som fortfarande har djurmarknad. Där inhandlade vi vår nya familjemedlem sonen döpte henne direkt till Hillevi, Hillevi är en iller som gillar att sova i sin egen matskål...rätt smart då kan ju ingen ta maten ifrån henne :)

Ja nu till lite mer sömnadsrelaterat.
Har ju faktiskt inte varit helt borta från symaskinen måste jag erkänna..
Ena dan hade jag lite haklapps race med mig själv bidde 30 st nya haklappar :)


Andra dan blev det lite nya linnen till lilla A här visar hon upp ett svart linne med rosa cammo blomma och rosa cammo kantband. Blomman är en applikation.

Sen gjorde jag tradera fynd :) 6st nummer av allt om handarbete för 100:- tycker jag var en riktigt bra affär.

Blev även utnämnd till Världens BÄSTA mamma när jag sydde och broderade den här tröjan till C...han grät när han vaknade på morgonen efter och inte hittade sin påssetröja( porche tröja)
Tröjan är väldigt skrynklig på bilden då han ville den skulle torka snabbt efter den tvättats så den är precis utkommen från torktummlaren :)










4 kommentarer:

Anonym sa...

hej kul att läsa ,,men vilken gullig iller lilla Hillevi.
roligt namn de hette en föreståndarinna på ett äldreboende jag arbetade på för länge sedan.

AMDAdesign sa...

Ja hon är super söt är ju bara en liten valp än så länge så hon har inget hyffs alls i kroppen hihi

Bumblebee sa...

Jag har utmanat dig! Kolla i min blogg.

Madelene sa...

Gud vilken söt Iller! Jag har med haft en hona vid namn Asta :0) Verkligen sypermysiga djur! Men de är tjuvaktiga! Och min hade revir under soffan...hälsenorna va i fara när man satte sig! :0)