onsdag 18 juni 2008

Handlat igen

Japp då har jag varit i Ulricehamn igen och handlat underbar velour.
Blev "några" meter då jag handlade till några av tjejjerna i familjelivs tråden.
Till mig själv blev det bara ill gröna stuvbitar och en rätt stor beige stuvbit...har ju fått inköps stopp på tyger :S Eller det har jag väl inte fått men jag har satt det på mig själv då jag har fullt i skåpen och garderoberna. Tänkte att nu när de har semester stängt i Ulricehamn så får jag passa på att sy upp lite av tygerna jag har hemma så kan jag ju köpa lite nytt till hösten.

Har inte hunnit ta några kort än då jag har haft fullt upp med att packa velouren till alla tjejjerna men jag ska ta kort på stuvarna jag hittade i morgon. Det gröna ska iaf bli en kallikå spindel till lilla A, blir nog några fler spindlar då jag har en del velour och jag ska ju faktiskt stå på torget här i stan innom snar framtid...tänkte ju jag kunde sälja några sånna då.

Hmm tänker på detta med namnband...hade ju tänkt beställa sånna men jag vet inte om jag ska beställa några med deras teckensnitt eller om jag ska beställa med min logga på. Det är ju ingen jätte skillnad i pris men det är ju ändå en skillnad.
Så här tänker jag:
* Köper jag med deras teckensnitt nu och sen köper med den riktiga loggan kommer folk fatta att det är från samma ställe eller de kommer tro att det är från 2 olika ställen?
* Om jag köper med deras teckensnitt alltid kommer folk ändå att koppla ihop det med min logga då de ser att det är samma namn?
* Om jag köper med loggan från början så blir det ju en hel del pengar då man inte kan beställa mindre än 500st + att de är lite dyrare än vanliga namnband. Vilket betyder att det blir nån extra krona på priset på sakerna jag syr....

Nä blir nog att jag får tänka några dar till innan jag bestämmer mig för vilket det blir.
Nu ska jag iaf äta upp en marabou mjölkchoklad och ta en stor kopp kaffe det är jag värd idag. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja chokladen är du absolut värd *ler*! Tack så mkt för hjälpen med shopping utav tyg. Skall bli kul att sy i det när det kommer och spännande att se hur det ser ut nu när randen inte var riktigt limegrön. Glad midsommar!