lördag 28 juni 2008

Flodisar o Rinkaby

Japp i torsdags kväll fick jag ett ryck och tänkte jag skulle hitta på nått med flodisarna. Det bidde en klänning till lilla A.
Jag har ju aldrig varit speciellt glad i mönstrade tyger, gillar unte att falla för grupp tryck heller...dessa flodhästar första gången jag såg dom tänkte jag: fy f_n vad fula! MEN nu sitter jag här med 1 klänning som jag verkligen gillar jätte mycket själv.....fast den är mönstrad med flodhästar och nästan hela Sverige har lite av detta tyg hemma hos sig. :D

Den blev ju klar på kvällen så lilla A kunde inte pröva den förrens på fredagen. Vilket hon gjorde och hon verkar gilla den :)
Hade ju inte planerat nått speciellt för dagen så när det blev att jag skulle köra ner till stora I´s pappa för att lämna henne tänkte jag att jag kunde kidnappa svärmor för en shopping runda på stan. Detta sket sig rätt rejält då jag närmade mig den skånska gränsen möts jag av ett jätte regnväder med åska och stört skurar :(
Tänkte att nått ska jag minsan hitta på iaf så jag kidnappade svärmor iaf efter att jag lämnat stora I hos sin pappa så körde jag rv 21 mot Kristianstad helt plötsligt var vi hos Gittes i Rinkaby. Fast svärmor inte alls bor långt därifrån har hon aldrig varit där. Kollade efter roliga trikåer men jag hittade inget speciellt. Eller jo jag hittade ju det som jag redan visste fanns och som jag köpte. Svärmor hittade massor av gardintyger hon gillade fast vi handlade inga nu då deras vardags rum fortfarande är under renovering.
Jag handlade lite iaf :)

Det rosa/vita är mudd
Dödskallarna är trikå som jag har haft innan
Det ljusblå är smalrandig manchester (ville ha ljusrosa men den var slut)
Det ljusgula är stretch frotte
Det rosa cammoflage tyget är trikå.

När vi var där och handlade så berömde de i butiken lilla A´s klänning vilket gjorde mig väldigt glad. Så här såg hon ut efter en dags shopping i rinkaby.





Som ni ser så används snutte trasan jag sydde väl :)

På torsadagen så gjorde jag ju lite annat med bla så broderade jag fler sånger till en sångpåse. Så här ser de ut innan de blir "kuddar"
Japp de blir lite åt olika håll då jag försöker få in så många som möjligt i samma ram. Vilket gör att det blir rätt många färgbyten ;)



4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig klördag nu då ;)

Anonym sa...

jag menar ju LÖRDAG utan k ><

Anonym sa...

Vad söt hon är i sin nya gröna klänning.

Helena sa...

Jättefin flodhästklänning! Vad är det för mönster du har använt dig av! Väldigt fin modell!