torsdag 29 maj 2008

Sångpåse

Ååå idag sken solen och det var varmt o skönt. Vad gjorde jag?? Jag satt vid symaskinen =D Fast jag satt ju inte hela dan. Var ute en stund med barnen och så planterade jag ut salladen vi förodlat. Vattnade alla rabarber och tvättade av minibussen då den var täckt av grus. En av nackdelarna att bo på landet är att vi har grusväg. Känns så onödigt att tvätta bilen när man vet att den kommer se likadan ut igen efter nästa gång man kört någon stans.


Sydde o broderade iaf en sångpåse som Ida beställt av mig. Denna fick bara broderi sångpåse på sig då det är mer än 1 barn som ska använda den. Syns inte så väl på korten men påsen har orange text och oranga stickningar.

Tyget kommer från swelogent och broderierna kommer från lite olika ställen bla. smartneedle och threadsketchers.

Funderar på om jag inte ska göra så att jag bifogar lite sångförslag när nån köper dessa sångpåsar. Är ju inte alla föräldrar som har lika bra textminne som jag och kommer ihåg alla barnsånger. :)

Efter helgen som för övrigt är fullbokad med kalas mm så ska jag vara duktig o brodera de sista broderierna som ska vara i C dagis sångpåse. Har ju lovat dom en sån och snart är det ju sommarlov så det är kanske roligare att få den innan alla barn åker iväg på semester. Då ska jag ta kort på alla sångerna med så folk kan se vad som finns om de vill beställa. Nä nu ska jag slita mig från datorn och ta det lugnt framför tv:n.

Inga kommentarer: