fredag 12 juni 2009

Skolavslutning


Min äldsta dotter I hade skolavslutning igår. Det var den sista skolavslutningen på den skolan då skolan stängs för att det finns för lite barn. Det har varit en underbar skola och fröknarna kommer vara saknade.
Stora I ville att jag skulle sy hennes skolavslutnings kläder vilket jag så klart ställde upp på. Hon fick välja modeller själv sen stod hon länge vid tygskåpen och tittade och kände innan hon kom fram till att det skulle bli i vitt och rosa, för det var sommar sa hon.
Det blev en rosa kortärmad topp med vita kantband sydd i milano trikå ifrån Swelogent.
Sen blev det en kjol i vitt och rosa bomullstyg med vit mudd i midjan och vita kantband längst ner på kjolen. På kjolen ströks ett märke fast med texten "angel" . Detta märke är köpt på Stoff och Stil för flera år sen och har legat i gömmorna sen dess.
Stora I blev super nöjd med resultatet och var så stolt över kläderna när vi var på avslutningen. Hon visade kläderna för klasskompisarna och sa stolt: Det här har min mamma sytt. Jag har valt hur allt ska se ut.
Ska ta en bild på kläderna var för sig sen när hon kommer hem från sin pappa där hon är nu och kläderna följde med dit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så j*kla snyggt! Och fin tjej!

Heimlaga sa...

Visst är de roligt att de vill bestämma hur kläderna skall se ut, och blir nöjda med resultatet! Sommarfint!

Marie Frost sa...

Vilken fin tjej, hon ser verkligen somrig ut i de fina klädern. Bra val!