lördag 13 juni 2009

Presenter

Dessa presenterna har jag gjort på beställning till 2 små tjejer. Har inte kunnat blogga om dom förrens nu då jag inte visste ifall deras föräldrar läser min blogg.


Det första är en lek kub i fleece, fylld med vadd och prassel med roliga lappar att pilla på i sömmarna. Allt är sytt med dubbla sömmar för att vara så barnsäkert som möjligt.
Här fick jag näst intill fria händer det enda som var ett krav var namnet och piraya figuren sen fick jag välja färger på fleece och broderier själv.
Valde cerice och lime färgad fleece då jag tycker det är så snyggt ihop. Sen var det dags att välja broderier vilket inte alls var lika lätt...tror jag har alldeles för många att välja på =D det slutade med att jag frågade barnen och de valde dessa fiurerna.
Stora I valde hästen då den hade rolig man och svans som sticker ut, sen valde hon kaninen då hon tyckte den var söt, Mellan C valde lejonet och lilla A sprang runt med snigeln och viftade med fingret som man gör till sången Lilla snigel akta dig.

Detta är en Rosa fleece filt med brodeerat namn och söta Ior och Tigger. Här hade jag bara kravet att namnet skulle vara i rosa och att det gärna fick vara nått med Nallepuh och hans vänner. Så det blev ett broderi med Tigger och Ior som små bara för att jag tycker de är så söta =)




2 kommentarer:

Y sa...

kuben var verkligen ljuvlig!! det är sånt här som får mig att drömma om den broderimaskin jag allllldrig trodde jag skulle vilja ha

Monica Therese sa...

Så herlig kube =)