fredag 19 juni 2009

Midsommar

Var rätt så prodruktiv igår känner jag. Jag broderade 9st handdukar och sydde 2st solhattar sen hann jag med att sy en ny klänning till lilla A som hon skulle ha nu på midsommar.
Det blev en med söta igelkottar. Hon verkligen älskar dessa igelkottar så det var ett självklart val av tyg när jag skulle sy. Själv är jag barnsligt förälskad i dessa igelkottar jag med. Tycker de är så söta med sin stora nos och små ögon.

Handdukarna är en beställning från en av mina handdukskunder sen innan. Hon ville ha 9st vita handdukar med guldfärgad tråd så det såg lite exlusivt ut. Hoppas hon blev nöjd för det blev jag iaf. Tycker det blev lite hotellkänsla över dom faktiskt.

Solhattarna är i det limegröna flodhäst tyget ifrån IKEA. Det är beställning på en av dom men då jag inte var säker på storleken sydde jag 2st i olika storlek så den som blir kvar kommer finnas till försäljning sen.



Ha en super trevlig midsommar allihop

6 kommentarer:

Pysselanna sa...

Vilka fina handdukar och vilken underbar klänning, får man fråga var igelkottstyget är köpt?

Anonym sa...

Lovely!! Jag är kär i det där igelkottspåslakanet. Det är underbart!

LillaBarn sa...

Ja, klänningen är ju helt underbar!! Söta hattar, heder åt Ikea, för det finns ju iallafall även här...
Fina handdukar, lyxigt värre!

Marika sa...

Hallå där gumman!
Denna bloggen har jag totalt missat. Men nu är jag här.
GRYYYMT vilka fina grejjer du syr.
Jag kom på vad det va jag skulle höra med dig om när vi snackade i tele. HAHAHA...
Tröjan i svart och spets va det ju *S*
Kom på det nu när jag läste lite i bloggen *S*

Fick du hem tyger till den?

kramis

Anonym sa...

glömde min bloggadress bara *S*

lilla hjärtat sa...

Så fin klänning. Vad har du använt för mönster? Är ute efter en singoalla klänning, har fått en beställning och har själv bara killar så jag är inte så bra på den biten ; )