fredag 24 oktober 2008

velour nu igen :)

Åkte förbi en snabb runda till A&H igår...Var ju inte meningen det skulle bli så mycket tyg men så råkade det bli så iaf...tygoholic som man är :)
Färgerna som kom hem till mig den här gången var petrol, lime/grön randig, rosa/orange/svart randig, brun och rosa med oranga stjärnor :D
Stjärntyget får man igentligen inte köpa men då jag är där och handlar så ofta och lite större mängder så fick jag tillfälle att köpa 1 meter av detta :)

Fick reda på att de håller på att bygga om hela sin fabrik för att det ska bli så att alla deras velourer och trikåer blir ekologgiska. Detta tycker jag är riktigt bra för att handla svensktillverkade tyger som dessutom är ekologgiska är något jag verkligen vill. Är nog inte den som anses vara den mest miljömedvetna människan men om jag har chansen att välja saker som är bättre för miljön gör jag det om jag kan.
De berättade också att det kommer komma en hel del nya färger på deras velourer en av de färgerna fick jag se på ett tygprov färgen plommon lila/hallon röd, denna kombination var verkligen super snygg. Den orange/rosa/svart randiga jag köpte tillhör också de nya färgerna.

Nä nu ska jag återgå till beställningarna som jag måste få klara :D

5 kommentarer:

Lillen&Jag sa...

ooo, vilka härliga tyger...... Vill ha!!

Helena sa...

Känns som om jag måste åka dit snart igen! Jättefina färger! Gillar det rosa/orange/svarta!

Bustråden sa...

Ja det är svårt att låta bli när man hittar fina tyger, låter bra att de gör ekologiska tyger, är tanken ändå många färger vet du det?

jie sa...

Du verkar ha koll på det här med velourinköp :)
Jag är lite akut ute efter att fixa mig ett par mjukisbrallor att ha få mig nu när jag går hemma. Eftersom du verkar ha en sån stenkoll så undrar jag om tygerna är mycket billigare i Ulricehamn än vad man kan få tag i på stan?

Anonym sa...

WOW - jag blir helt ha-galen av alla fina velourer. Skicka ett mail till mig nästa gång du är på väg till A&H! ;)