torsdag 9 oktober 2008

Elefanter och lite retro

När jag föddes så sydde min moster J på syslöjden ett par hängselbyxor till mig. De var i gul stretch frotte med en fin lila balong på magen.
Dessa byxorna syddes alltså år 1981...de användes flitigt och år 1986 föddes min bror och även han fick använda de fina gula byxorna...åren gick och 1995 föddes min lillasyster o gissa om hon fick ärva byxorna :)
År 2000 så födde jag min första dotter då letade mamma upp dessa byxorna i källaren och de var fortfarande som nya. 2005 föddes min son och även han fick använda byxorna så visst var det själv klart att lilla A som föddes på nyårsafton 2007 skulle få ärva byxorna också.
Satt och tittade på sömmarna på dessa byxor det enda min moster använt är zick zack och raksöm.
De är fortfarande i perfekt skick den gula färgen är fortfarande riktigt pippigul och ballongen sitter kvar fast den bara är dit broderad för hand. Så dessaa byxor de är RETRO för mig...mm jag vet elefanterna och ugglorna är retro dom med men inte på samma vis som dessa byxor :)
Så än en gång STORT tack moster J för att du sydde så fina byxor till mig i födelsepresent :DHar haft en beställning som legat rätt länge...ja fast det är inte medvetet det var en beställning på gula o gröna elefanter.
Beställaren är min svägerska som gillade elefant tröjan jag sydde till C fast hon ville ha en i grönt o en i gult till sina små busar.

Lilla E som är en riktig liten smiltjej skulle ha den gul/svarta i strl 90

medans busen store J skulle få grön/svart i strl 104

Hoppas på att jag får live bilder på de 2 busarna snart ...hade ju en till sak som Svägerskan hade beställt men jag vet inte om det är ok att lägga upp den än då det skulle bli en present. Så fort jag får klartecken ifrån henne att det är ok så kommer det en bild även på den :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser fint ut. fast nu sa patrik att han tyckte det skulle varit tvärt om att joel skulle ha gul o emilia grön!? men tror inte dte va! ska bli kul att prova dem på dem. kommer bli så fint! o ja det är helt okej att lägga upp snuttefilten. blir ingen present. emilia ska nog ha den:P eller ger jag den till någon annan. spelar ingen roll!

Anonym sa...

Han har för sej att han ska ha B varannan helg och ha delad vårdnad, detta har han sagt till valkyrias mamma (jonas dotter) men när hon fråga varför det tog slut svarade han inte men det är ju för hon känner mig o d vet han (till ansra säger han att han inte fick nått svar av mig varför jag bröt. han säger hela tiden b är det bästa som hänt honom att han älskar honom o han är världens goaste o snällaste unge att det är jättelätt o va pappa.