måndag 20 oktober 2008

Beställningar o lite till

Nu har jag avklarat en del av alla beställningar som bara vuxit på hög den senaste tiden...
Den första saken som är en beställning är en keps med texten APBT

vilket betyder AmericanPitBullTerrier ...Hoppas ägaren blev nöjd med resultatet då de enda riktlinjer jag fick var svart keps med lättläst gul text :) Jag tycker iaf att det blev lättläst


Den andra saken jag fått beställning på är en body som skulle matcha till det andra setet + mössan jag sytt till lille B
Det blev en svart body med lime färgade muddar och kantband...och så stjärnan som finns med på alla de andra sakerna. Bodyn är i storlek 80 men då det är muddar på den kan man ju ha den redan ifrån storlek 74.

Sen har jag ju haft en del auktioner ute på tradera. En av dom var en av mina barnfiltar med brodyr. Det var en liten Ludvig som skulle få den här av sin mormor. Jag hoppas både Ludvig och mormor blir nöjda med filten.

Sen har jag fått min största utmaning hitills...En vän till oss har skaffat sig en liten Chihuahua denna lilla hund är så otroligt söt. Han är inte alls som andra småhundar han är mer som en stor hund i MINI liten förpackning.
Då han är liten så fryser han ju en hel del nu när det är höst så hans matte frågade om jag inte kunde sy en tröja till han.
Ja visst kan jag det sa jag för jag har ju sytt hundkläder förr...men då jag kom fram till att inget hundklädesmönster fanns i rätt storlek så blev det till att börja räkna o måla om ett nytt mönster som skulle passa en liten hund med ett rygg mått på hela 25cm!!
Efter massor av matte tänkande och en hel del andra funderingar så blev det iaf en tröja.
Tröjan är i svart fleece och fodrad med turkos milanotrikå sen är det matchande turkosa muddar så klart.
Då jag inte har hunden hemma hos mig så blev det ju lite konstiga bilder men man ser ju på ett ungefär hur tröjan ser ut.
Anledningen till texten är då denna lilla hund bor i hop med 2 st pitbulls som den styr och ställer över kunde vi inte låta bli att skoja till det lite :D















3 kommentarer:

Bumblebee sa...

Underbar hundtröja! :-)
Hoppas inte pittbullarna kan läsa...

Anonym sa...

hi hi vad skojig text på tröjan. och klart den lille hunden kommer att bli så tuff i den tröjan

Zoffix sa...

Såg din kommentar i min blogg, ja det blir ju lätt att man gör likadana typ utan att märka det :-)
Bambi-trikån köpte jag på tradera, har försökt hitta mer men har inte lyckats, den är ju så söt annars.
Vad mycket fina saker du gör, har varit imponerad av dig ett bra tag :-)