tisdag 27 maj 2008

Ulricehamn och VELOUR :D

Ja idag packade jag lite fika och satte lilla a och mig själv i bilen....körde till Ulricehamn och besökte denna underbara butik Andersson & Hjalmarsson.

Hade en lista från flera av tjejerna på FL deras vlour skulle bli 21meter :) sen skulle jag ju kolla lite till mig själv oxå :)
Kvinnan som jobbar i butiken var en super trevlig kvinna som blev glad när jag sa att det var flera som ville ha just deras velour.
Förklarade att det var flera som köpt kanintyg som ville ha matchande velour i turkos/lime. Då berättade hon att kanin och uggle tyget är vävt hos dom...ja just det :) Trikån vävs hos dom, skickas till ett tryckeri som inte ligger så långt därifrån och sen skickas det vidare till kunder. Så kanintyget visste hon helt klart en del om. Fick även veta att velouren som bla kallikå använder sig av vävs där. Frågade om det var så att de även hade velouren med stjärnor och det med hjärtan på som finns på "litens" kläder. Fick reda på att de även gör sån velour men den får de tyvärr inte sälja på metervara då "liten" har äganderätten på det...inte så mycket att göra åt. Vill jag ha stjärnvelour får jag skicka snälla Katarina i Finland igen.
Åter till velouren i Ulricehamn...hade ju kameran med mig för jag tänkte ta kort till alla de som läser min blogg. Då fixade den snälla kvinnan tygprover som jag fick med hem. Fast jag fotade ju lite ändå :D
Tyvärr var den turkos/lime färgade velouren slut men den skulle komma igen om ca 2veckor så då kör jag dit igen. Men det blev en hel del annat fint handlat, de har ju som sagt även trikå och jag hittade hennes stuvlåda där de hade stuvar för 60:-/kg. Så där blev en blandad kompott.

5 kommentarer:

Y sa...

Wow, vilket ställe!! Tillbaka om två veckor sa du... :-D

underbarn sa...

Vilket tygparadis! Och du är en pärla som köper åt oss som har så långt dit!

Mimmi sa...

Huga, dit skall jag åka nästa gång jag är i närheten. Har ju släkt mellan Skövde och Falköping som besöks lite då och då.

Petronella sa...

Oj, vad mycket fint de har!
Jag blir lite nyfiken på vilken trikå de har då jag mest syr i trikå. Är det bara velour på bilderna eller trikå också?

AMDAdesign sa...

Petronella: På bilderna är det bara deras velour men de har lika mycket trikå och super bra muddväv.