söndag 25 maj 2008

Morsdag mm

Ja nu händer det lite grejer här hemma igen. Förkylningen är nästan helt borta förutom envist snor som vägrar försvinna...fast endel av snoret är ju all pollen som finns ute nu.

Idag på självaste morsdag vaknade jag av 3 underbara barn och en underbar sambo som väckte mig med paket o framdukad frukost. Paketet innehöll en rosa tröja som det stod med STORA glittriga bokstäver "världens bästa mamma"....så söta så är dom mina barn de gav mig en varsin stor kram o sa att nu är det frukost.

Gick ju upp och åt frukost sen fick jag vara i syrummet resten av dan för familjen sa dom...tackar man ju inte nej till precis =) Har en hel del beställningar som legat då jag varit så förkyld så jag började avverka dom så jag kan börja sy nått åt mig själv med nån gång =)

Beställningar som blivit klara idag är:
1 weightpull drag sele till hund
2 doptavlor
Bild på en av dom...den andra bilden kommer i morgon då det är ny laddade batterier i kameran.

På tisdag sticker jag till Ulricehamn med för att köpa velour =D Faktiskt inte bara till mig själv utan till några tjejjer i sytråden på FL med. Ska bli kul o åka till ett nytt ställe för engångs skull. Ska kolla utbudet på lite fleece o trikå med vem vet jag kanske har en super dunder butik nära och bra hihi...fast oj vad farligt det blir då, att ha en bra butik nära och vara tygoholic kanske inte är någon bra kombination. Eller jo en bra kombination är det ju men inte för ekonomins skull =)
På vägen hem från Ulricehamn hade jag tänkt stanna till i Gällstad och gå in på lager 157 se om de har nått fint i klädes väg till både mig och I...hon fyller ju faktiskt hela 8år på lördag så jag kanske hittar nått fint till henne där...även detta är en ny affär för mig...eller jag har ju vetat om den länge men aldrig varit inne i den...ska vara som ett litet Ullared tydligen fast med märkeskläder i normala priser....ja ja får se när jag kommer dit på tisdag.

Kom fram till att det är underbart att bo på landet när det är vår och sommar...om man tar bort all pollen då =) Tog en runda i trädgården när jag drack mitt kaffe och stod o kollade på våra rabarber...dessa rabarber följde med huset när vi köpte det. Har redan ansat 3ggr då tog jag massor av rabarber som jag gav till nyfiket i Jönköping..har dessutom ätit en hel del själva och ändå har vi så mycket till....har ju fortfarande kvar rabarbersaft som vi gjorde förra sommaren. Blir nog till att göra rabarber o jordgubbs marmelad i år för att inte kan man låta dessa gå till spillo.

Inga kommentarer: